Tuesday, March 27, 2007

27 mars

Det har blivit tre promenader i dag också.
Först från verkstan till jobbet, 1.6 km och 20 min.
Andra promenaden gick från jobbet till verkstan, 4 km och 55 min. Gick bort via vårdcentralen, Dansutskogen, Intersport och verkstan. Handlade nya skor. Har hittills gått med mina kängor, men nu börjar de kännas ganska tunga. Köpte istället joggingskor och det kändes som om man kunde flyga fram - så lätt blev det.
Handlade en kycklingsallad och vatten på Statoil. De hade en ny smak på vattnet: smultron med citron. God! Sen åkte jag till Stendörren och åt min lunch där. Gick 3.6 km på 59 minuter i oländig terräng. Det var en väldigt trevlig lunch och jag rekommenderar alla som har tre timmar över att göra det. Då hinner man åka fram och tillbaka från Gnesta, promenera runt till udden där jag satt och äta under ca en halvtimme.
Vidare till Nyköping där jag besökte Fingerflinkt Köpte rött garn till Karin så att hon kan virka klar sin nätkjol, trästickor i st. 4 åt Ingrid, samt två nystan Opal för att kunna sticka mer strumpor. Därefter iväg till bilprovningen. Tack och lov lyckades jag få en tid idag. Jag beställde via Internet imorse och enda tiden som fanns i Nyköping, Strängnäs, Flen och Södertälje var nu på eftermiddagen. Annars hade närmsta bilprovningen som hade tid den här veckan varit i Arboga eller Solna. Tider fanns bara i mitten på april.
Nåja - bilen är besiktigad och gick igenom. Så nu dröjer det ett helt år innan nästa tillfälle.
Givetvis har jag stickat på min andra STR-strumpa där jag nu är på hälen.

Jobbar till 19 och därefter är det dags att åka till ishallen. GIK -91:or har match mot SSK idag. Hoppas, hoppas att Pelle får spela.

1 comment:

Minna och Töserna said...

Heja Hanna!!! Go, go, gooooo!!! Gå för glatta livet! Vad duktig du är!
Ella bella sover nu, hon har börjat testa rösten och tycker det är jättekul att ligga vaken huuuur länge som helst och "tjuta"... hon är trött, det ser man på henne, och sen när man går och tittar till henne (när hon blivit lite tyst) så sätter hon åter igång med sprattel och tjut... *suck* men liiite charmigt är det ju!