Tuesday, April 3, 2007

1 april

Jag är inte klok! Pelles lag är i Vänersborg och spelar Sportex Cup. De har vunnit alla matcher och på förmiddagen kl. 11 spelar de semifinal. Om de förlorar så är det match 15.30 och skulle de vinna så är matchen 17. Så vad gör jag? Jo, jag tar Ninni och Ida med mig och så åker vi dit till Vänersborg.

Jag har blivit så kolugn när det gäller platser och att hitta, så jag bara kollar på ett måfå var Vänersborg ligger och räknar kallt med att det ska komma en vägskylt mot Vänersborg. Det gör det inte!!! Däremot så kommer det en skylt innan Skara "Tranor 18 km".
Hade ingen aning om att Hornborgasjön låg här, så vi åker dit. Mycket tranor, mycket folk.
När vi kommer dit så ser vi att nästan alla tranor cirklar över sjön. Maffigt. Sen flyger de iväg så när vi kommer dit så finns det kanske bara några 100 tranor. Idag har man haft rekord i tranor 13.900 tranor har det varit.
Mycket folk - stora fina kameror, kikare och någon tv-station var också där.

Sen in till Skara och in på Coop. Kollade i en kartbok var Vänersborg låg så vi kunde hitta dit.
Tror du inte vi åkte fel i alla fall? I Lidköping så missade jag att svänga i en rondell och vi gjorde en liten omväg på 3 mil.
Kom dock till Vänersborg kl. 16. För mycket riktigt hade de vunnit semifinalen med 3-0 och nu var det final mot Trollhättan.
Där blev det 1-1 efter full tid, 0-0 efter fem minuters förlängning och sen föll Gnesta på sudden straffar.

No comments: