Tuesday, April 24, 2007

24 april

Jag tror ingen kan i sin vildaste fantasi kan tänka vad jag gjorde för några minuter sedan.
Låg på golvet i toaletten på jobbet och pressade mig in i nya byxor (en stl mindre). Jag lyckades dra igen dragkedjan, men det såg inte snyggt ut. Sen vad det var som inte såg snyggt ut får ni faktiskt gissa själva? Behöver en tröja som är längre om jag säger så.

Klockan är snart fem och då kommer äggklockan att ringa på jobbet. Under april för vi ju statistik. Dels på hur många besökare vi har mellan 17-18 och 18-19, samt vilka frågor de ställer.

Eftersom jag jobbar kväll så har jag varit hemma på dagen. Hann med lite städning av köket. I princip är det bara att dammsuga.
Igår färgade K håret, men slängde inte förpackningen. I fick i uppgift att göra det, eftersom hon fick lite röda slingor av K - men I gjorde det inte heller. Katterna har hittat färgen och tyckt det luktar jättegott tydligen för de har haft kul med det. Ligger rött splatter över golv, dator, bord...

Tog en promenad. Det var dåligt väder på förmiddagen, men på eftermiddagen sprack det upp och blev jättefint. Solen skiner och det är bara för underbart att leva. Gick runt sjön - såg en kopparorm. Jag hade med mig min kamera - of course, och tog bilder. Försökte tänka på bildkomposition, så när jag såg kopparormen så la jag mig ner för att få de bästa bilderna.

I var hemma, så jag frågade om hon inte kunde bjuda mig på kaffe. Det kunde hon. Hade en jättetrevlig stund.

Min tablet pc har kommit idag.

No comments: