Thursday, May 10, 2007

10 maj - YES, jag har en vattenskada

Det är med blandade känslor jag får veta att jag har en vattenskada.
Kent från Munters kom idag och det visar sig att diskmaskinen har läckt och att det ligger vatten i golvet, som måste brytas upp och fixas. Han skriver en rapport och tar kontakt med Trygg-Hansa. Ringde försäkringsbolaget efteråt och nästa vecka skall en tekniker ta kontakt med mig. Det har inte gått igenom golvet vilket är bra. Kent sa att till största delen så beror alla vattenskador på diskmaskiner och hemma hos honom har de inte diskmaskin av den anledningen.

Varför blev jag glad? Jo, jag blir glad när det visar sig att jag inte har stört någon i onödan - utan att det faktiskt är en vattenskada jag har. Visar att jag inte är en brunhårig bimbo!

När jag åkte ner till jobbet så lät bilen konstig. Jag tyckte att det dunkade. In på verkstaden i Statoil och frågade: snälla, rara kan någon provköra min bil och lyssna? Vad är felet? Ja, inte vet jag - men jag tycker att det låter konstigt. Varifrån? Kanske vänster fram, men det skulle lika gärna kunna vara höger bak.

Yes - jag hade rätt - det är fel på bilen. Han som körde trodde att det kunde vara framhjulslagret på vänster fram, (Yes - rätt igen) och att jag nog inte borde köra en meter till. 2.300 skulle det kosta med arbete och material. Var inte så mycket att göra, lämna bilen där, in på Statoil och hyra deras tjusigaste och största bil en Volvo V70. Pust!
Tillbaks till jobbet.
Efter en halvtimme ringer verkstan mig. De hade lyft upp bilen för att ta sig en titt och då sitter båda framhjulen LÖSA!!!! Vilken jävla tur att jag lämnade in bilen och hur i H-E kan det ske??? Tänk om hjulen hade lossnat när jag körde!
Tillbaks till Statoil och lämna in hyrbilen - vilket kostade mig 17 kr ;-)
Tillbaks till verkstaden för att hämta min bil - vilket inte kostade mig någonting. Tack för en underbar service, trevligt bemötande och ni har fått en ny kund ;-)

Så nu är jag på jobbet.

Nyss hade jag inne en bekant som jobbar på ett annat bibliotek. De hade nyss haft en enkät och överlag hade det varit positivt, men en person hade svarat att de alltid var så sura på biblioteket, så nu lånade han i Gnesta för där var man alltid trevliga och sa hej när han kom.

Det har hänt en busskrasch i Danmark och så här skriver tidningarna: Är du på plats? Har du bilder? Mejla, skicka SMS/MMS
Jag tycker det är så fruktansvärt med dessa rader.

I har öppet hus idag mellan 17-19. Jag jobbar så jag kan inte gå, vilket jag skäms jättemycket för. N har dock stannat kvar efter skolan och är med på öppet hus. I hade frågat en av sina mostrar om hon hade lust att komma och det hade de nog gjort om inte E hade blivit sjuk.
Nåja, så är livet.

No comments: