Friday, May 11, 2007

11 maj - vad ska jag göra idag

Jo, jag ska åka till Katrineholms bibliotek för att gå på seminarier under temat: Vad kan vi om och vad vill vi med tekniken? Här finns inbjudan för den som är intresserad.
Jag blir borta hela dagen, så strax ska jag upp för att göra i ordning mig, men också leta efter en stickning att ta med. Jag har väl inte tänkt sticka hela tiden, men det kan ju faktiskt vara kul att ha med någonting att göra om det behövs.

Nu är det bara fem dagar kvar innan vi åker till London. Den här tiden nästa onsdag så är det 25 min kvar innan planet lyfter.

K hade årets första fästing idag och nu känns det som om hon har fästningar överallt.

3 comments:

Minna och Töserna said...

Iiiiiiiiiiiiiiiiii... VI HATAR FÄSTINGAR!!! Hälsa henne att nästa gång vi ser henne så kommer hon bli utsatt för en grundlig fästing undersökning *skrattar* Gäller samtliga!!!
E mår bättre, febern sjönk till 37,2 igår kväll... så ingen kvälls supp för henne (tror hon var glad för det)... Ögonen är fortfarande röda och rinniga, men det är det enda, förutom näsan som är lite täppt på henne. Vi har börjat med lite rutiner här!!! Återkommer om det lite senare! JAG VILL OCKSÅ RESA BORT!!!!!!!!!! Hmmmm, det var ngt roligt jag skulle skriva här, men som vanligt så är mitt minne ett minne blott... *skrattar*

Minna och Töserna said...

Joooo, skulle ju berätta att jag sprutade in lite koksaltlösning i hennes näsborrar igår kväll... yeah right, super enkelt? NOT!!! Hon skrek ju som en fästing biten Lelle (yep! Han fullkomligen skriker om han ser en fästing - macho man? NOT!!!!). Meningen var att hon skulle ha börjat nysa och nyst ut äcklet i näsan... Döh... not gonna happen here! Hon tittade på mig med det onda ögat samtidigt som hon skrek! Nåja, då har vi testat det!

Hanna said...

Hej syrran,

Vet du vad - om det inte funkar med koksaltlösning så tycker jag du testar det andra - dvs bröstmjölk i näsan.

Det kommer att funka bättre ;-)

PS: Var är videon???