Wednesday, May 9, 2007

9 maj - vatten, vatten, vatten

Jag är rädd att jag har en vattenskada.
Diskmaskinen har läckt. Jag trodde att det kanske var smutsigt vid ena sidan, så jag rengjorde en gång och det försvann. Men sen kom det tillbaka.
Nu har vi slutat använda diskmaskinen och diskar för hand. Igår hade jag bestämt mig för att ringa reparatören, skulle bara diska klart på morgonen. Och då känns det konstigt på golvet. Det sviktar och känns lite svampigt. Suck!

Ringde reparatören som inte har tid att komma den här veckan. Ringde Trygg-Hansa som rekommenderade Munters. De kan komma ut och undersöka om det är en vattenskada. Om det är det så står Trygg-Hansa för besiktningen, om det inte är det får jag betala 1500 kr. Men jag måste ju få hit någon som kan tala om ifall det är det eller inte. Och om det inte är det så är 1500 kr ett pris jag får betala för att inte oroa mig.

No comments: