Wednesday, June 27, 2007

Snart ...

Lyckades inte komma in på internet hemifrån vilket är synd - för om jag hade gjort det hade ni fått se bilder på Thelma och Louise, de två rymningsbenägna kattungarna.
De gömmer sig i Ninnis rum och jag hittade deras gömställa - sänglådan. Igår tog jag upp båda i famnen, under protest givetvis så det blir bara denna enda gång under tvång, i alla fall för närvarande. Men jag ville ta kort på dom.
Och det fick jag - dock är Thelma (den långhåriga) lite mer tillåtande när det gäller att bli klappad eller om det betyder att hon är livrädd och inte vågar annat, vad vet jag?
I lyckades skrämma Thelma när jag hade henne i famnen, så jag har ett litet litet klössår på överläppen, men det var inte så farligt trots att det blödde en del.

Idag var jag hemma mitt på dagen och drog ut sänglådan. Om man är lugn och försiktig och inte drar ut helt, utan låter Thelma känna att hon trots allt har skydd av sängen så får man klappa henne. Louise är inte alls lika tillåtande.

Hittade bra information hos Örebro katthem om skygga katter.

Nu är i alla fall Kurris, Foppa och Sudden vänner. Det är slutväset och igår lekte de alla runt som tossingar. Idag la sig Sudden på mig för att gosa. Kurris la sig bakom och började leka med Suddens svans. Både en, två, tre gånger medans Sudden vände på huvudet och undrade vad han höll på med. Till slut fick Sudden nog och gick därifrån.

No comments: