Friday, June 29, 2007

Snart ...

Fick ett mejl alldeles nyss:

Om jag får in resten av familjen idag..har du någon möjlighet att hämta dem ikväll?

Igår kväll var jag inne hos kattungarna en bra stund. Hann läsa klart Martin Widmarks bok "Den trettonde gästen".
Hade med mig kattmat som jag la på golvet, en halvmeter ifrån mig. Ingen reaktion. Jag låg där och läste, bläddrade i boken och småpratade lite.
Efter en halvtimme la jag kattmaten närmare sängen och bara inom någon minut började det röra sig. Efter en stund kom Thelma fram, hon hade ögonen på mig, åt lite, sprang och gömde sig, åt lite. Med henne kunde jag sitta och prata lite utan att hon blev störd.
Sen kom Louise och hon vill verkligen inte att man pratar med henne när hon äter för då sticker hon. Satt tyst istället och då kom hon fram och åt lite.

När de hade ätit klart så satt jag kvar en stund. Såg att Thelma kom och la sig under sängen, ca en meter ifrån mig så att hon kunde ha koll på mig, däremot såg jag ingenting av Louise. Satt och läste och tittade ibland in under sängen, hela tiden låg Thelma där och tittade på mig.

No comments: