Sunday, August 12, 2007

12 augusti

Familjen af Jordkällare har blivit färre. Idag körde jag Thelma och Bonnie till Ärvinge. Det här är Bonnie. När jag väl lyckats fånga henne så var hon ganska nöjd med att sitta i min famn och protesterade ingenting alls, däremot så var Thelma sprattigare. Hon var inte alls nöjd att sitta fast i handduken utan försökte klösa sig ut.
Nedan har ni Thelma.


När vi kom fram till M och J, så la vi kattburen i deras gästrum. Efter en kort stund så gick Thelma ur den, men Bonnie stannade kvar. När vi skulle åka så gick jag in och Bonnie låg klar. Klappade henne och det var inga problem alls, hon låg kvar. Kände att nu kommer det här gå bra, så jag lyfte upp henne och hon protesterade inte alls. Låg kvar länge vid min famn och lät sig bli klappad och sen gav jag henne till M där hon låg kvar länge.


Vi åkte sedan hem med färjan mellan Ekerö och Slagsta.

Kaos i några minuter:

Mamman springer till toaletten och här i bakgrunden hur någon ropar: Pelle spyr.
Mamman sitter på toaletten, upptäcker att pappret är slut. Ropar på mer toapapper och får till svar från Pelle: Ja, jag har hink.
Ninni ropar: Mamma, de äter upp dina ägg (dvs Foppa och Sudden)
Mamman fortsätter ropa på toalettpapper ...



Så här såg det ut kl. 20.54 hemma hos oss. Ida syr på Ellas kudde.



Det är inte så att min kropp har ändrat form, men vad jag har under tröjan är Morot. Han kröp in via ärmen och la sig för att sova.

No comments: