Tuesday, August 7, 2007

Hemlis svar

Jippiii!!

Stickamera skall ha en ny hemligomgång, så jag skyndar mig att anmäla och skriva svar på frågorna på en gång.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Gillar faktiskt det mesta. Det betyder inte att jag använder allt, men jag tycker om känslan att äga garn.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Grönt och orange, svart, rött - begränsar mig här innan jag har nämnt alla färger ;-) Gillar färger som är uppblandat med svart, tycker det ger en trevlig skiftning.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Gult använder jag inte.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Använder mig inte av rundstickor så mycket.

5. Hur länge har du stickat?
Av och till hela livet. Jag är en periodare som handarbetar mycket. Just nu har jag börjat med ett ritat broderi, en löpare med tomtar.
Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag är nog mittemellan, men skulle inte tveka att testa avancerade saker.

6. Dricker du kaffe? Te?

Om jag gör. Är just nu barnsligt förtjust i grönt te i olika smaker.

7. Är du allergisk mot något?
Inget jag vill erkänna ;-)

8. Vilken slags musik tycker du om?
Lyssnar inte på så mycket musik, men är nog allätare så länge det inte gäller klassiskt eller jazz.

9. Favoritgodis?
Lakrits, lakrits, lakrits.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag gör allt: virkar, gör kort, scrappar, spinner lite, broderar, pärlar...

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Sjalar och strumpor. Funderar just nu på om jag kanske inte skall börja sticka saker till hemmet som kuddar o.dyl.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Simply knitting.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Drömprojekt är att jag äntligen skall lyckas influera mitt hem så att det syns att jag gillar att handarbeta. Just nu är det bara stökigt, fullt med prylar. Det känns som om jag mer samlar på prylar att göra saker av, istället för att göra saker.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, fast just nu är jag på jobbet och har ingen aning.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja, det går fort. Gillar saker som går fort.

16. Stickar du sockor?
Ja

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Ingen aning, men jag har stl. 36 i skor.

18. När fyller du år?
20 oktober.

19. Stickar du med pärlor?
Det kommer att hända i framtiden.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Läser massa olika böcker, eftersom jag jobbar på bibliotek. Deckare, självbiografier, fantasy - inte så mycket för kärleksromaner dock.

Ha det bra

No comments: