Monday, August 27, 2007

Utmanar

Nu har jag utmanat min lillasyster. Hon ställde sig av misstag på vågen och jag behöver inte ens ställa mig på vågen för att förstå vilket misstag det vore ;-)

Utmaningen går ut på att vi från och med imorgon (när jag hunnit leta fram min stegräknare) ska gå minst 10.000 steg. Vi ska ha mål - mitt första är att gå ner en storlek.
Vi ska ha belöningar, fast jag har inte kommit på vad jag ska ha för belöning ännu.
Kom också på att vi måste skriva om det varje dag i vår blogg. Snacka om press.

Har börjat promenera, trots att jag inte hade stegräknaren med mig. På lunchen tog jag mig en promenad till kyrkan. På vägen såg jag en gåsfamilj (har ingen aning om det var vitkindad eller kanadagås). Fick frisk luft eftersom det blåste friskt.

Idag började Pelle gymnasiet. Han går på fordonsgymnasiet i Nyköping. Läs mer om utbildningen här. Imorse började han kl. 8.30 så hans klocka ringde 5. Kl. 6 tog han moppen ner till Gnesta för att ta en buss 30 minuter senare till Nyköping. Imorgon ska han gå upp en kvart senare har han bestämt sig för.

Idag ska Ninni få prova ut kontaktlinser. Hoppas det fungerar för i helgen kom vi på att hon ju är allergisk mot gummi.

3 comments:

Minna och Töserna said...

hur många månader tog du på tappa.se*?

Minna och Töserna said...

Ok, utmaningen tagen, dock lite lat-motvilligt ;-) men nåt måste ju göras... tog oxå 1 år på tappa, Nu jävlar ska vi visa alla att vi kan! Vi är bäst!!!

sussu said...

ooooooj oooj vad spännande med er utmaning! :) jag måste säga att jag är stolt över mig själv som vågade dyka *s* och nu när jag gjort det så är det jätte skönt o kul samtidigt som det känns lite ovant! Vad kul att P är på gymnasiet redan, kan inte fatta att tiden går så snabbt! Hur mår K o resten av gänget? kramz!