Tuesday, September 18, 2007

17 september

Så trött, så trött. Klockan är 6.43 och jag har nog bara sovit fem timmar om ens det.

Så vad gjorde jag igår? Jo, dels så har jag laddat hem 19 st talböcker. Vi behöver ladda ner till flera låntagare, så jag tänkte att istället för att sitta på jobbet och göra det - så kunde jag lika gärna göra det när jag sitter vid datorn hemma. Strax innan jag gick hem igår hade vi en låntagare som ringde och ville ha vissa talböcker. Problemet är att alla som hon ville ha var nya och "under produktion". Så jag gick på tpbs senaste nytt sen 14 dagar och försökte hitta böcker som hon skulle gilla. Vet inte om jag lyckades så värst vidare.

Jag har pluggat till mitt muntliga prov i svenska b. Kommer inte att bli som det var planerat. Jag skulle repetera det som handlade om antiken till romantiken, men jag har bara hunnit med antiken och medeltiden. Hoppas det är ok för A att jag delar upp provet i två omgångar. Suck!

Och sen läste jag ut Jävla Lucia av Mårten Melin och Finnes: Agnes Önskas Hund av Mårten Melin. Ska ha ett bokprat för en klass nu på onsdag och jag vill prata om några av de nya böcker vi har.

Fick mig en promenad igår. Pelle fick rulla ner moppen till verkstan och när han kom till mitt jobb så gick vi tillsammans till verkstan, runt Statoil och till mitt jobb. Såg hägern. Solen sken!

7579 steg blev det idag.

No comments: