Friday, September 7, 2007

Min första utmaning

Jag har blivit utmanad av den person som var min första hemliga vän.

Regler: Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen i deras kommentarrutor på deras bloggar, så dom vet att dom har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Så det är väl bara att skriva på.

1. Jag älskar att få post och speciellt vykort. Denna passion får mig att gå med i olika yahoogroups där man skickar vykort till varandra varje månad.

2. Jag samlar på autografer. Ännu mer post!!!

3. Jag gör vykort, dvs vykort i tyg som jag sen behåller eller byter med andra (med hjälp av posten). Ännu mer post!!!

4. Och när andan faller på så skickar jag vykort till olika barn runt om i världen som har svårt och behöver lite uppmuntran. Är du intresserad av att göra detsamma så kolla mina länkar till höger.

5. Är periodare. Dvs dricker inte, men stickar i perioder, broderara i perioder, skriver i perioder...

6. Läser aldrig En bok. Läser alltid flera böcker samtidigt.

7. Söker den ultimata datorn som jag kan bära med mig överallt och som kan bli min lilla livlina. Funderar just nu mycket på om tablet pc eller umpc är lösningen.

8. Har en son som skall vara Pelle Potter på ett konfirmationsläger om två helger.

Så där, nu är det min tur att utmana och då måste jag ju först och främst utmana Syster Yster och Syster Lyx. Två till: det blir min favoritförsäljerska av symaskiner och tyg, Mia en oas i mitt liv de gånger jag lyckas ta mig det. Alltid trevlig och har alltid tid att hjälpa till.
En till: Ingrid vars blog jag uppskattar. Jag gillar att följa hennes äventyr och just nu är hon i Shetland.

2 comments:

Minna och Töserna said...

Du får komma hit och prova min macbook!

Freja said...

Kul att du antog utmaningen och mycket intressant att läsa om din passion för vykort.