Tuesday, January 1, 2008

Hard to believe - svårt att tro


Idag har det varit en kreativ dag. Jag stickade klart en monkey. Använde den här metoden för att sticka tån.
But today has been a very creative day. I knitted one of the Monkey pairs. I used this method: grafting on the needles to graft the toes.


Gjorde klart min julklapp för stickamera. Jag har stickat en skål som nu tovas i tvättmaskinen. Jag ska skicka med 20 kr så att den som får julklappen kan köpa äpplen att ha i skålen. Tror nämligen inte på att skicka äpplen i jiffypåse.
Garnet är Noro Kureyon, 2-3 nystan.
And then I finished julklappsbytet för stickamera. I have been knitting on a bowl, that is now felting for the second time in the washing machine. I am going to incl. a 20-kr banknote so the person who gets it can buy apples to have in it. I don't really want to send apples through the mail. The yarn is Noro Kureyon, 2 or 3 balls.



Hittade ett par strumpor som var nästan klara. Måste ha börjat med dem förra året eller så - det enda som var kvar att göra var att sy ihop en tå - sen hade jag gjort TVÅ par 1 januari 2008. Har ingen aning om vad det är för garn eller varifrån mönstret kommer. Jag tror att det är från en yahoogrupp med strumpor - men vet inte.
And then I finished another pair of socks. I found a pair that was almost finished. All I needed to do was to graft one toe and then they were ready to wear. I think I got the pattern from a yahoo-sockgroup, but don't know which and don't know what the yarn is called or the pattern.

No comments: