Monday, March 24, 2008

Måndag - Monday

En ny vecka, en ny dag. Det snöar ... Jag tog mig en promenad och är nu uppe i 5845 steg. Igår kom jag upp i 7166 steg och dagen före det 8463 steg. Just nu sitter jag torkar efter promenaden. Man blev ganska blöt.

Det här är en lista på det jag måste göra:

- Byta ut vattenutkastaren. Den går kanppt att stänga eftersom den fyrkantiga mojängen är sliten och har blivit rund istället för fyrkantig.
- Mitt hemliga paket måste skickas den här veckan.
- Mitt hemliga paket till min Hogwarts kompis måste skickas den här veckan.
- Sticka klart tre par strumpor den här veckan.
- Installera den nya videon/dvd:n jag har köpt.
- Se till att få bastun installerad så att vi kan bada.
- Hänga upp duschgardinen.
- Se till att katterna blir steriliserade.
- Felanmäla min torktumlare som inte torkar kläder.


A new week, a new day. It is snowing ... I took a walk and have now 5845 steps. Yesterday I made it to 7166 steps and the day before yesterday 8463 steps. I am sitting here drying after the walk.

This is a list of stuff I need to do:

- This thingy that sees to that I can have water in the garden (where you connect the hose) needs to be replaced. You can hardly turn it off because it is so worn that what is supposed to be square is now round.
- The secret parcel to my secret pal has to be sent this week.
- The secret parcel to my Hogwarts secret pal has to be sent this week.
- Install the vcd/dvd-player that I bought.
- Knit three pairs of socks this week.
- See to that the sauna will be installed so we can finally enjoy it.
- Hang up the shower curtain.
- See to that the cats get neutered.
- See too that my dryer is fixed, because it doesn't dry clothes.


No comments: