Saturday, September 6, 2008

Jobbing och utsikt - Jobbing and a view

Det regnar idag ... vilket gör att en promenad blir helt omöjlig. Och då vaknar min tävlingsinstinkt. Jag kan ju inte låta bli att motionera idag, för då går Malin om mig. Vi kör jobbing på jobbet, vilket går ut på att motionera minst 30 min. om dagen. Och det är bara det som gäller - 30 min räknas, varken mer eller mindre. Det här är givetvis gjort för att det inte ska bli några idioter (haha ja, jag har självinsikt) ska bli slutkörda och några inte ska få dåligt samvete eller känna att de sänker laget genom att inte motionera som de andra idioterna.

Men jag har ju en motionscykel så jag hoppade på den och cyklade i 2x15 min. Tempot är sakta, dvs 20 km/tim, ibland små tempohöjningar till 30 km/h och när Finland gjorde mål (det är ju hockeylandskamp) så blev det 50 km/h.

Rätt vad det var när jag cyklade så tittade jag upp och där stod den här älgen på grannens tomt.

It is raining today - which makes walkign impossible. But that wakes my winning instinct. If I don't exercise today then Malin will do it and take the lead in the jobbing competition at work. You have to exercise 30 min per day and that is all. No less, and nothing more counts.

I think that is better than the step contest they had the last time. Some of us walked a lot because we enjoyed it (or became walking nuts) which made others feel bad because they didn't walk as much.

But then I realised that I have an exercise bike, old but still working, so I jumped up and cycled 2x15 min. I didn't walk very fast, only 20 km/h, sometimes going up to 30 k/h and when Finland scored I was up to 50 km/h (not for very long though :-)

At one point I looked up and saw this elk visiting my neighbors garden.

No comments: