Wednesday, September 10, 2008

Vad sysslar jag med just nu - What am I doing right now

Jag har varit med i Linneas kurs och sytt en löpare. Egentligen är det en storkarottis med plats för tre kastruller enligt Linnea, men jag ville ha en löpare istället. Den är inte gjord enligt Linneas instruktioner helt. Hon har gjort den rundar i ändarna, men jag kunde inte skriva ut mönstret så jag gjrode den rak - för det kan jag. Sen har jag sytt och applicerat hennes höstlöv på den. Skulle ta foto på den imorse och ni ser ju hur bra det gick.

I have taken Linneas sewing class and made this table cloth. On it I have embroidered and made her leafs. Was going to take a photo of it and as you can see on the photo, it wasnät that easy.


Min tisdagsklubb hade möte igår och vi gjorde kort istället för att scrappa. Här ser ni fyra av mina alster. Jag gjorde mer, men alla är variationer av samma tema.
My Tuesdayclub met yesterday. We made cards instead of scrapping. Here you can see four of my cards. I made more but they are all similar.


Fortsätter att virka. Den till höger är CAL för September och nu har jag gjort de 10 varv som har kommit ut. Nästa fem rader kommer på måndag.
Crocheting continues. The one to the right is CAL for September and now I have made the ten rows that have been published. Next five ? rows comes on Monday.


Min pinapple parfait. Jag är på varv 21 och börjar bli orolig att garnet inte ska räcka. Suck!

My pinapple parfait on the go. I am on row 21 and starting to get worried that the thread will not be enough.

No comments: