Sunday, September 7, 2008

Virkning och böcker - crochet and books

Var det någon som ens trodde att jag gör en sak klart när jag virkar? Icke, jag håller som vanligt på med flera dukar. Det här är wdp 6 (wdp = written doily pattern) och den heter pineapple parfait. Det tog lång tid att fatta början. Jag fastnade på rad 2 och fick frogga den flera gånger, men nu är jag på g. Det där är vad jag hann i går (lördag).

Was there anybody who even for a minute believed that I am just crocheting one thing at a time. Not so. The above is wdp 6 (wdp = written doily pattern) for Crochet gatherings group. You crochet one in your own time and once you are finished and uploaded on the site, then you get the next one to crochet. Above is what I did yesterday (saturday).

Det här är en CAL för Crochet Along. Jag kände för att göra den i melerad tråd, men vet inte om det blev bra. Ser ni hjärtana? Den är virkar i Jasmine och den var härlig att virka i.

This is a CAL for Crochet along-group. I wanted to make it in variegated thread, but I am not sure it turned out ok. Do you see the hearts? I made it in Jasmine and it was a pleasant thread to crochet with.

Det här är en CAL i Crochet gatherings gruppen. den skulle egentligen göras i augusti, men jag hann inte med. Den heter Heavens delight. Den är nästan klar, men garnet tog slut när jag har två och ett halvt varv kvar. Får köpa mer på ICA och hoppas att färgbadet stämmer.

This is the August CAL in the crochet gatherings group. It is named Heavens delight. It is almost finished, but I ran out of thread when I had 2.5 rows left. I have to buy more today and hope that the color batch is the same.

Håller på och förbereder ett bokprat för åk 2 som jag ska hålla på tisdag. Det här är en del av böckerna jag ska prata om.

I am preparing a book talk for year 2 that I will haev on Tuesday. This is some of the books that I will talk about.

No comments: