Saturday, November 1, 2008

Hockey - fotboll

Jag har bokat biljetter till en hockeymatch idag. Vi ska se DIF - Frölunda kl. 16. det blir jag, Ninni, Pelle och Ida. De hade ett erbjudande så man kunde få se den här matchen för 100 kr/vuxenbiljett och barn under 16 år kostar ingenting.
Och ändå bättre - biljetterna gäller nästa söndag på fotbollsmatch. Det gäller att klä sig varmt då - för då blir det fotboll.

Stackars Ninni vet inte vad som väntar henne. Det är bara hon och jag hemma, eftersom Ida har sovit över hos Pelle. Vi ska se på runstenar på vägen till Globen!!!

Om jag har googlat rätt så ska det finnas en vid Salems kyrka och den ska vi besöka.

Runstenar har blivit min nya hobby. Mycket för att jag ju har bestämt mig för att inte bara åka fram och tillbaka till ställen - utan stanna på vägen. Det finns ju inte så mycket att titta på alltid, men runstenar finns det mycket av. Bara i Uppland finns det 1300 stycken! Kanske ska skrämma upp barnen med att nästa sommar så åker vi på runstenssafari på semester.

Ha en bra lördag!

No comments: