Sunday, April 12, 2009

Livet kan inte vänta

I en artikel i Metro läste jag om Hanne, Ulrika och Sabina - alla tjejer med obotlig cancer. Deras liv har dokumenterats i en bok som jag bara kände att jag måste ha - så den köpte jag så fort jag bara kunde. Ibland är det så, att även om man jobbar på ett bibliotek så måste man bara köpa en bok och så var det med den här.

Jag har inte sträckläst den som så många andra. Det skrivs om den på bloggar både här och där, men jag har läst den. Underbara bilder och nu när jag är klar så vill jag bara ha mer. Tyvärr har både Hanne och Sabina gått bort. Hanne redan när boken höll på att göras och Sabina för inte alls så länge sedan.

Boken verkar vara slutsåld på de flesta ställen, men om ni vill bevaka den så går det bra på Adlibris. Annars kan man också välja att läsa Ulricas blogg.

1 comment:

Ulrica said...

Hej. Kul att du köpte, läste och uppskattade boken. Ja, som du skrev så finns varken Hanne eller Sabina kvar längre men jag tänker fortsätta kämpa. Jag har så mycket att leva för.
Ha det så bra.
Dagens måste: Tänk Kärlek!
Kram./ Ulrica