Thursday, April 9, 2009

Skärtorsdag

Trött, trött, trött och helst skulle jag vilja gå och lägga mig, men det funkar inte. Har nämligen bjudit mamma, Krisse och Tobbe på lunch imorgon och jag måste förbereda den. Jag ska göra marinerad fläskfile efter Tettas recept och nu är fläskfilen i ugnen.

Vill också läsa klart boken jag köpte igår: Lívet kan inte vänta. Den handlar om tre tjejer: Hanne, Ulrika och Sabine som får besked om att dem har obotlig cancer. Nu när jag läser den och deras bloggar, så är det bara en av tjejerna som lever. En bok som är full av glädje, kamp och sorg.

Idag skulle jag ha laddat upp en massa bilder, men när jag förde över dem på jobbdatorn via minneskort så försvann bilderna. Puts väck! Jag har letat överallt, i datorn och på kommunens server - men borta är dem. Finns inte ens kvar på minneskortet. Snacka om irriterande. Jag hade bilder från Ninni och Krisse när de övningskörde, Leif GW Persson, Hasse från Nordpolen och mycket, mycket mer. Nu ska jag surfa på nätet och leta efter program som återställer minneskort för att förhoppningsvis kunna rädda bilder.

No comments: