Saturday, June 27, 2009

Janis den magnifika av Johanna Nilsson


Baksidestext:
Jag heter Janis och just nu sitter jag i brorsans bil, som jag har snott. Jag är sjutton år och har inget körkort, men det skiter jag i, för jag bara måste norrut, bara norrut, för att hitta det ultimata som jag och Emelie sa att vi skulle hitta tillsammans. Och så ska jag sörja tills ingen sorg finns kvar.
Hoppas jag inte skriver för mycket när jag skriver att det som får Janis att ge sig iväg är att hennes bästis Emelie har tagit livet av sig, samtidigt som hon sköt ihjäl sju av dom personer som mobbade henne.
Vad ska jag säga om boken? Den är bra, en sån här bok som stannar kvar i tankarna en stund, lämnar funderingar på livet och hur mycket ansvar har man egentligen för en annan person.
Har du en tonåring som vill läsa annat än Twilight, så köp den på adlibris för 113 kr.
Johanna bloggar dessutom så passa på att kolla hennes blogg.

No comments: