Saturday, June 13, 2009

Monstertårta

Jag har köpt boken Virka amigurumi till biblioteket. Nu har jag satt fram boken och en garn korg, samt en skylt: "Vill du virka en amigurumi - låna boken och ta med dig garn hem".

Själv sitter jag och virkar på prinsesstårtan ur samma bok. Jag har för tjockt garn så det blir en monstertårta. Blir sugen på att skaffa tunnare garn och bara göra en jämförelse på storleken.

Hon som har gjort den underbara boken heter Mia och här har ni hennes blogg: http://booip.blogspot.com/.

I have bought a book about how to crochet amigurumis to the library. Now I have put the book on display together with a basket full of yarn. There is a sign saying: Do you want to crochet an amigurumi - borrow the book and bring home some yarn.

Myself, I am crocheting the princess-cake from the same book. The yarn is a bit too thick so it will be a monstersized cake. I think I will buy some thinner yarn too and crochet a smaller one, just for comparison.

She who has done the book is named Mia and this is her homepage: http://booip.blogspot.com

3 comments:

Christina said...

Vad roligt! :) Det är roligt att pyssla med något annorlunda än endast bruksföremål ibland också. :) Hoppas din prinsesstårta blir lyckad, fast du har tjockt garn. Mina amigurumisar är också ganska mulliga p.g.a att jag använder yllegarn.. Men så småningom skall jag nog köpa lite tunnare garn. :)

Kika gärna in på min pysselblogg också..

sussu said...

Isabel vill ha en handgjord julklapp av dig sa hon till mig ;)

sussu said...

haha, meeeen... då kunde jag ju sparat massa tid o göra annat kul istället! :)