Tuesday, August 4, 2009

Godislöfte - Candypromise

Jag har hoppat på godislöftet som min mamma och två systrar ska ha. Så från och med söndags är det slut med:

- godis
- kakor
- läsk
- skräpmat

Har jag missat något systrar mina?

Och eftersom jag är den jag är så anmälde jag mig till tappa. Just nu är det 30-dagars gratismedlemskap. Mitt mål är inte i huvudsak att gå ner x antal kilo utan att orka mer. Just nu är kondisen lika med -10 och det vore ju kul att ha lite energi och orka lite mer utan att flåsa. Mitt stegmål är 11.600 varje dag. Jag har också ett litet belöningsmål: för varje dag jag klarar utan skräpmat så ger jag mig själv 20 kr. Sonen har sagt att jag ska få 500 kr av honom om jag klarar mitt godislöfte. ;-)

PS: När vi var på semester så frågade jag barnen om dem ville ha något gott till kvällen. Jag trodde dem skulle säga chips eller godis, men dem ville ha vindruvor.

In Swedish we have a saying "Godislöfte" that means that you stop eating candy for a time. My mother and two sisters began on Sunday and I joined them.

So for now we are not eating:

- Candy
- Soda, like coca-cola
- Junkfood (like McDonalds)
- Cookies etc.

And since I am me, I also joined tappa. Now they have a 30-days free membership. Tappa is a place where you log what you eat and how much you walk, you get to meet new friends. I am not interested in loosing a lot of kilos, but I do want to get more energy and to be able to walk without huffing and puffing.
My step goal is 11.600 per day. I have also decided to give myself 20 kr/day every day I manage to keep my goal of keeping the godislöfte.

PS: I have to tell this: When we were on holiday I asked the kids if we should buy something to eat at the hotel room in the evening. I thought they would say chips or cookies, but both wanted grapes.

No comments: