Sunday, August 9, 2009

Promenader på helgen - walking during weekends

På helgen har jag svårast med att planera in en promenad och idag kom jag inte upp i mina steg. Jobbade mellan 9.30-13 och sen åkte vil till svärmor som har fyllt år. Var inte hemma förrän 20.30 ... Försökte få ihop lite steg, bland annat hos dom på landet så finns toaletten i ett hus längre bort (gemensamt för hela området) så jag gick en liten extra sväng när jag skulle därifrån. Vad gör man inte för sina steg ;-) Däremot så funkade maten bra och jag höll mig inom ramarna. Åt inget godis, inga bullar ... Däremot blev det ett glas cider eftersom jag var törstig. Dom har inte heller rinnande vatten i stugan så man måste gå bort till toaletten för att hämta det, så när vattnet tog slut så slank ett glas cider ner. Fortfarande inom mitt kaloriantal, men tyvärr inte inom ramen för godislöftet. Det betyder att jag tjänade 120 kr av 140 möjliga. Nu har jag varit med här en vecka och jag har gått ner -1.1 kg.

During the weekend I have problems planning walks and today I didn't walk as many steps as I should have. I worked between 9.30-13 and then we visited my MIL to celebrate her birthday. I didn't get home until 20.30 .. Tried to gain extra steps. For instance, where my MIL has her cottage they don't have a toile. The toilet is in a house 200 metres from their cottage so after visiting it, I went a different route to their cottage and gained maybe 50 more steps ;-). Even if I didn't get my steps, the food worked ok. I didn't eat any candy or buns ... But I did have a glass of cider and that was just because I too pity on my hosts. I drank water in the beginning, but it turns out that they don't have any water in the house. To have water they have to walk to the same building where the loo is, so when the water run out I took a glass of cider instead. Still within my allowed food intake, but unfortunately nothing I am allowed to eat when I have my "godislöfte". This means that I earned 120 kr out of 140 possible. Now I have been with tappa for one week and my loss this first week is 1,1 kg.

No comments: