Saturday, October 10, 2009

Jag har så dåligt samvete - I feel so bad

Animalen hade tyvärr inte öppet på lördagar, så nu är mina barn i Stockholm. Jag har så dåligt samvete för att Pelle som har haft körkort i två veckor ska behöva köra där uppe. Tänk om någonting händer, då är det ju mitt fel. Jag kunde ju ha väntat till 1 när jag slutar och sen kört själv. Och så har dom med sig en dålig katt och måste ta hand om det, eftersom jag jobbar.
Det kostar 1800 kr (om man inte lägger in katten) så jag har nyss fört över pengar till Ninnis konto. Vilken tur att jag hade med mig dosan så att jag kunde göra det, annars vet jag inte vad vi hade gjort. Troligen lägger dom in katten för han behöver vätskeersättning (min lekmannagissning). Om dom inte gör det så beror det på att han är för dålig för att de ska kunna göra någonting åt honom. Suck!!!

Animalen was not open, so now my kids are in Stockholm. I feel so bad for Pelle who has had his drivers licence for two weeks and now is forced to drive there. What if something happens, then it will be my fault for making a bad decision. I could have waited til 1 PM when I stop work and driven myself. With them is the cat who is feeling bad.
It costs 1800 kr (if the catis not staying there) so I have just through internet put the money on Ninnis account. I am glad I had the little box with me, so I could transfer the money, otherwise I am not sure how we would have managed . My guess is that the cat will be staying at the hospital, because he will need fluid. If he doesn't, it will mean that he is in a too bad shape. Sigh!

2 comments:

sussu said...

oj, hoppas Morot mår bra snart! Pelle fixar stockholms trafiken, oroa dig inte.. han är ju kille o killar kör faktiskt bättre än tjejer ;) eller hmm... tror jag i alla fall :)

Minna och Töserna said...

Jag är så ledsen för er skull! Vi hörs syrran ;-)