Saturday, November 28, 2009

Broderisymaskinen går varm

Min broderisymasking går varm efter att jag har sett ett underbart kort. Mitt kommer ju inte att bli likadant, men jag kommer att använda snöstjärnan precis som man har gjort i kortet. Visst blev det läckert?

Jag är också klar med en duk till. Den här gången har jag broderat tulpaner och sen sytt en bård. Den blev också jättefin, tycker jag. Men om man är en riktig brodös så tror jag man skulle ha synpunkter på hur jag har broderat stygnen. Inte är det så där jämt som det kanske ska vara, men jag är nöjd. Det är sån jag är och skulle jag försöka göra jämnare stygn då skulle jag bli galen och kasta duken lång väg.

Klockan är 22.05. Brödet är klart sen länge och jag har givetvis provsmakat. Jag knådade inte lika mycket som jag brukar, så brödet har inte alls rest sig som det har gjort tidigare. Men gott - det är det.

Ninni sitter i köket och är på datan. Hon kollar just nu på olika bloggar och vill inte berätta för mig vilken det är.

Imorgon är det skyltsöndag och bibliotek ska vara öppet mellan 11.30-16.30. Sen hoppas jag att jag orkar åka till Järna för att gå på ljusfesten som är på Kulturhuset. Men man vet inte ... jag kanske är trött. Börjar ju bli gammal ...

1 comment:

Ingalill said...

Tack för påminnelsen! Hade som vanligt glömt bort ljusfesten.. trots stor annons i LT.

Är nog ganska bra att åka lite senare för det är ju så himla många besökare!

Men mysigt är eller hur?