Saturday, November 28, 2009

Shopping

Igår blev det lite shopping medan barnen tittade på New Moon.
Först ut blev det City-Gross, Kungens kurva. Blev en liten besvikelse. Jag trodde jag skulle hitta jättemycket mat och att det skulle vara oerhört billigt. Varför trodde jag det? För det var det inte.

Hittade ingen Clas Ohlsson, så det blev Jula istället. Där fick jag tag i lite julklappar, men inte en sak jag hade tänkt. Den saken fanns visserligen, men kostade bara 149 kr om man hade jula-kortet. Annars var det 299 kr. Jag hade inte koll på det, men det var den vänliga kassörskan som berättade det. Samt att jula-kortet inte var ett bonuskort utan ett kreditkort. No way, så det blev ingen sådan. Vad glad jag är att hon berättade det.

Nästa stopp: Rusta där jag också hittade lite julklappar.

Sen IKEA dit jag kom 19.25. De stänger 20 så det blev ett litet race. Hittade allt jag skulle ha och när jag kom till kassan 19.50 så var köerna jättelånga och gick sakta framåt. 20.00 sa de att affären stänger och att kassorna skulle vara öppna några minuter till så att man handla. Några minuter? Jag var inte framme vid kassan förrän klockan 20.25!!! Som tur var kom jag ihåg att jag hade ett broderi med mig så jag kunde brodera medan jag stod i kön, så slapp jag bli irriterad för att kön rörde sig så sakta.

23.45 åkte jag och hämta Krisse. Ninni följde med och höll mig sällskap. Lite mer än en timme senare var jag hemma och kunde lägga mig.

No comments: