Saturday, December 5, 2009

Vad lessen man blir ...

Jag orkade inte baka bröd igår, så började idag.

Allt gick bra, tills jag satte på ugnen. Efter en stund så gick jag tillbaka till köket för att kolla om den hade blivit varm och då ryker det lite ur ugnen. Sen säger det pang och luckan öppnar sig och släpper ut en liten eldboll/explosion. Vad vet jag, någonting liknande i alla fall. Det gick så himla fort. Så jag stängde av den och öppnade luckan. Det ryker oerhört, ugnen behöver nog rengöras men någonting annat fanns inte där inne.

Så vad ska jag göra? Vi behöver ju bröd till frukost. Modig (eller dumdristig) som jag är så bestämmer jag mig för att grädda brödet i alla fall. Det gick "bra", ingen mer explosion - men jag upptäckte inte att temperaturen är fel, så när jag tror att brödet är klart efter 30 min är det ju inte ens halvgräddat. Ökar temperaturen men det är försent. Den blir en kolbit ovanpå och ogräddad inuti. Suck!

Det blev äggröra och kaffe till frukost.

1 comment:

Marianne said...

Mönstret till kattvantarna hittar du här plus många andra trevliga djurvantar. http://www.joridweb.com/butikk/shop.html