Monday, February 22, 2010

Det är måndag morgon ...

Ute är det soligt, men -23 grader kallt. Värmepumparna fixar inte riktigt att värma hela huset, så jag borde elda. Men det känns värdelöst eftersom jag inte ska vara hemma utan jobba.

Har tv:n på. Det är OS-hockey: Sverige-Finland. Efter andra perioden står det 3-0 till Sverige. Finland är tyvärr ett gäng krattor. Jag vet inte om det är taktik för att få bättre motstånd efter gruppspelet, men det är inte kul att titta på.

Idag ska jag fota vinterbilder, så jag kan scrappa dessa.

Var uppe på taket igår och skottade bort lite. Det är JÄTTEmycket snö på taket. Eftersom jag tyckte det var lite läskigt, så har jag bett Tobbe om hjälp. Så han kommer över idag och ska skotta taket.

Jag gillar fortfarande snön och vintern. Jag kanske ändrar mig om 30 min då jag ska åka till jobbet. Jag hoppas bilen startar. Jag har motorvärmaren i, så egentligen ska det inte vara några problem. Det är inte motorvärmaren som är problemet, utan eluttaget som jag inte är 100 på fungerar.

No comments: