Wednesday, April 21, 2010

08? eller inte ?

(Tyvärr går det inte att ladda upp bilden på hästen heller).

Det är länge sen jag flyttade från Södertälje. När jag flyttade hade man ännu inte bytt riktnummer till 08, men trots det lyckades jag känna mig som en 08 idag.

Efter att ha jobbat klart på Kvarnbackaskolan tog jag en promenad. Solen sken ju ...

Kom till en gård med hästar och där går en shetlandsponny och betar på ängen. Jättegullig! Men vänta nu - var är staketet? Jag tittar och tittar, går närmare - men inget staket. Som den goda Gnestabo så går jag till gården för att berätta att ponnyn har rymt. Ut rusar en stor schäfer, tack och lov glad att se mig. Vi går tillsammans till huset, där nyckeln sitter i dörren men ingen kommer och öppnar.
Eftersom det är en gård så finns det lite fler boningshus så jag knackar på nästa hus - och där öppnas dörren. Jag berättar mitt ärende för honom - om den lösa hästen - och jag kan se på honom att vi inte alls är på samma våglängd.

Där jag ser ett problem som ska lösas, en häst på rymmen - där har han inga problem alls. Hästen brukar nämligen vara lös på ängen. Den går där i sin egen takt och käkar gräs - inga problem alls.

Snacka om att jag kände mig som en dum 08. Men nu vet jag det till nästa gång.

No comments: