Monday, April 19, 2010

Lördag 17 april

Det är helg, vilket betyder att det är svårare att få in motion än man skulle kunna tro. Jag har dock planerat ... vilket betyder att jag går ner till jobbet idag. Det går bara eftersom Pelle är hemma och kan komma och hämta mig kl. 14 när jag slutar. På vägen ner kan man se spår att våren är här. Både vitsippor och blåsippor har börjat titta fram. Blodbussen är här. Hade tid på mig innan jag skulle vara på jobbet, så jag gick in och frågade hur det gick till. Det slutade med att jag låg där på en brits och man tog prover på mig. Om proverna är ok, så får jag en kallelse så jag kan börja lämna blod. Ännu ett vårtecken. Säsongen för amerikansk fotboll närmar sig. Vi åkte upp till Stockholm för att se på årets första träningsmatch, tillika DIFs första internationella match mot Vålerenga Trolls från Norge, närmare bestämt Oslo. DIF vann med 12-0 och jag njöt av matchen. Det var väl ingen höjdarmatch, vilket man inte kan begära av årets första match - men ändå. Jag gillar amerikansk fotboll ...

Speakern på matchen är suverän. Han tar inte för givet att alla i publiken förstår amerikansk fotboll, så han förklarar av och till. Det gör att även om mycket är grekiska, så förstår jag lite mer och mer för varje match. Nu har jag förstått vad en punt är och när man spelar det.

No comments: