Wednesday, April 21, 2010

Planering planering, planering

För att mitt nya liv ska lyckas så krävs det planering.

Igår t.ex. missades planeringen när det gällde middagen så jag var nödd och tvungen att handla mat på Nellies. Det gör egentligen ingenting för deras hälsotallrik med bulgur, kyckling och vitlök/fetaostdressing är jättegod - men eftersom jag vill handla så lite färdig mat som möjligt så känns det som ett misslyckande

En annan sak som kräver planering är mina promenader. Vissa dagar känns hopplösa att få till så dem måste verkligen planeras - som idag. Jag ska åka till Örebro för seminarium om barnkonventionen och bara bilresandet tar fyra timmar idag. Så vad gör man?

Jo, man surfar runt på Örebros hemsida för att leta naturstigar/motionsslingor - går upp kl 5, åker kl 6 (dvs en timme tidigare en nödvändigt) för att ta en promenad innan seminariet börjar kl 9 (med kaffe) eller 9.30 (på riktigt)!

Ger mig sjäv en STOR guldstjärna för det!

No comments: