Sunday, April 18, 2010

Vecka 1

Syns det på kartan att jag efter en vecka ligger föra riktkarlen med nästan 25 km? Här har riktkarlen - den lilla vita gubben - tom gått en dag mer än vad jag har gjort. Jag har hela söndagen på mig att gå längre ifrån honom.
Vi är på väg mot Amsterdam ...

För en vecka sedan gick jag med i tappa. se tillsammans med en kompis. Dagen innan satt vi och pratade om vikten: varför man aldrig lyckas, fast man vet hur man ska gå ner i vikt. Just nu är inte det viktigaste hur mycket jag väger, utan jag vill ha är mer energi och ork. Det slutade med att vi bestämde oss för att på söndag så skulle vi börja vår nya dag och det gjorde vi. Jag hade tur som fortsatte vara frisk. Min kompis behövde bara tänka på det nya livet så gjorde hennes kropp revolt - men hon började i alla fall.

Det jag gör är:
- Ingen färdigköpt mat (varken till lunch eller hem) och det fixade jag. Vi har aldrig ätit så gott som nu när jag började med Linas matkasse.
- Promenader varje dag. Fixat - har tom gått till jobbet (tack vare att Pelle var här i lördags och kunde hämta mig). Men det kräver planering att gå varje dag.
- Minst 10.000 steg varje dag. Fixat
- Ingen godis och inget chips. Popcorn är ok och det svullade jag i mig i går.
- Planering, både mat och motion.

Jag har bestämt mig för att köra en månad och sen får jag se. Nu har jag fixat en vecka i alla fall.



No comments: