Thursday, December 30, 2010

Magisk kväll i Järna

Ibland så kan man bara inte låta bli att göra saker, trots att man blir ensam för att ingen kan följa med. Jag frågade fyra personer om de ville följa med till Järna på berättarcafe i Gula Villan, men ingen hade möjlighet att göra det. Jag hade då kunnat välja att stanna hemma och skippa det, men jag gjorde inte det. Och det är jag glad för.

Det blev en magisk kväll med där vi fick höra Sagostämmarna och andra berätta och sjunga. Jag njöt hela kvällen. Vi som var där fick höra om det avundsjuka äppelträdet, Moisje och Bajla och deras latkes, Sir Gawain och den gröna riddaren ... De har berättarcafer cirka en gång i månaden och jag kommer att gå på flera.

Verena som är initiativtagare till Sagostämmarna, har också kurser där man lär sig berätta. Det blev jag jättesugen på. Någon gång i framtiden kanske ...

Annat som hände denna onsdag:
Promenad med Linda! Yes!!!!
Ida har färgat håret. Blev jättesnyggt. I mina ögon så är det snyggare än blonderingen. Det rosa gör att hon ser gladare ut.

No comments: