Monday, July 18, 2011

14 juli Sörmlandsleden med Sanna och Katri

Idag var det dags att gå Sörmlandsleden. Vi tog oss till Femöre och gick den del av etapp 44:3 som går runt Femöre.. Sammanlagt gick vi här ca 1 mil. Mina spänstiga systrar, Katri och Sanna.
Vi levde ganska länge i tron att det vi såg på klippan var en säl. Tyvärr var det inte det. Är fortarande inte säker på om det var ett konstverk eller en förvriden del av en propeller. Det här var utsikten vi hade när vi stannade och fikade. Jag fick ett anfall när vi satte oss ner - då jag insåg att jag burit på mackor, Katri på kaffetermosen och Sanna på tetermosen, men att jag glömt muggarna i bilen. Som tur är hade Sanna kvar muggen hon fick när hon köpte kaffe och locken på termosarna gick att använda som muggar. På Femöre finns Femörefortet, ett underjordiskt kustartilleribatteri som numera är museum. Jag försökte få syrrorna att posera som om de försvarade vårt land. Som ni ser är de ingenting att räkna med vid krig.
Det blåste vid fyren.

No comments: