Tuesday, March 20, 2012

Kvalserien - DIF-Leksand

DIF spelar just nu i Kvalserien och idag var det tredje matchen, mot Leksand.
Tog oss till Globen och testade en ny maträtt: Delizie. Jättegott. Det är lasagne plattor med olika fyllningar. I mina var det kyckling och mozzarella, ost och skinka och sen tror jag den sista var vegetarisk.
Vi har köpt kvalseriekortet, så vi kan se alla hemma-matcher. Det här var min första match, men barnen var och såg den första - då de förlorade mot Rögle. Vi har platser på aktiv sittplats, vilket innebär att man står och skriker, sjunger, hejar AKTIVT. Och vi höll igång. Ända gången jag var tyst var när klacken sjöng: Ni kan dra åt helvete - men döm om min förvåning när Ninni skanderar med. Sen fanns det en och annan "vuxen" som skrek horunge och subba - men det gick ganska städat till.

Ole ole ole ole ole ole ola
Ole ole ole ole ole ole ola
Åååh, vi gör allt för vårat lag.
Alltid oavsett - För evigt Djurgården

Det blev i alla fall vinst med 3-1 mot Leksand. Nästa match: Timrå på lördag och då kommer vi vara på plats.
Har virkat en liten stjärnkofta åt lilla Celine. Den fick hon idag.

No comments: