Saturday, July 28, 2012

OS i London 2012 - och jag är med

 Det trodde ni inte vad - att jag skulle vara med. Men Ravelry har valt att ha Ravellympics även denna gång och jag har gått med i tre lag: Team Tufty (där vi stickar strumpor av glatta livet), Team In i Norden (blandad stickning) och Team Crazy Bookworms (blandad stickning). Just nu stickar jag tre saker.
Det här ska bli en strumpa och jag började på den strax innan männens linjelopp. Mönstret heter Noro quick socks och finns att ladda hem gratis från Ravelry (om man är medlem). Stickas för Team Crazy Bookworms. Det ska bli en present, men jag säger inte till vem.
För Team Tufty började jag på denna stickning i Online supersocke 100 bambus. Med teknikens hjälp kunde jag sitta ute i solskenet och sticka, samtidigt som jag tittade på fotbollsmatchen mellan Japan-Sverige. Mönstret till denna heter Valentine socks och finns gratis på Ravelry.

För In i Norden stickar jag en disktrasa: Halloween cat från One crafty mama. Bild kommer strax på den för den är jag nästan klar med

No comments: