Sunday, October 21, 2012

Sjuk, sjuk och sjuk

Hatar att vara sjuk - sitter här i soffan och är förkyld. Det är bättre än det var i lördags, men jag hatar att inte ha energi. Då blir man bara sittande i soffan och tittar på den ena korkade dokusåpan efter den andra. 

Har dock verkligen lagt band på mig själv att inte göra någonting - för imorgon måndag måste jag ha ork. När min mamma fyllde år i september, så var min present en dagstur till Åland och den sker imorgon. 

Det finns en person som är sämre än jag - och det är min mamma. Pratade med henne i telefon igår och hon snörvlade och hade feber. Jag bara hostar och är energilös ... 

Idag har Pelle-gubben varit här med lunch. Krisse gjorde smörgåstårta igår och Pelle körde hit en bit idag. 

Så vad har jag planerat till imorgon? Eftersom min mamma inte använder datorn så är det riskfritt att skriva här. Jag hade flera planer som har gått i stöpet. Bland annat tänkte jag åka på snigelsafari med henne och sen  prova escargot - men trots att hemsidan finns kvar så finns inte snigelfarmen längre. Sen tänkte jag ta eftermiddags-kaffe på Hotell Havsvidden. Den är visserligen öppen bara torsdag-söndag men om de har sällskap övriga dagar så går det bra att åka dit och fika - men de har inte svarat på mejlet jag skickade ...

Så nu finns det lite andra funderingar:
- Ta en promenad på medeltidsstigen som börjar vid Geta kyrka. Vore en perfekt aktivitet, men nu är ingen av oss speciellt kry. 
- Ta med växtpapper och akrylfärg för att måla vid havet. Bra och kul, men vi är beroende av vädret. Det utlovas molnigt och ca 5 grader varmt ... 
- Åka till Mariehamn och gå runt i stan. 

Vi får väl se vad som händer imorgon ...

No comments: